Wakacje

OSP w Brodzicy, Sołtys i KGW w Brodzicy wspólnie zorganizowali dla dzieci i młodzieży z Brodzicy wypoczynek letni, który rozpoczął się 30 lipca wycieczka po Zamościa.

Planowana była wycieczka po „Szlaku szumów” w Suścu, ale ze względu na złe warunki atmosferyczne wycieczka odbyła się w Zamościu. Młodzi koloniści tego dnia przebywali w krytej pływalni oraz w kinie 3D. Chętnie też zwiedzili zabytki renesansu dostępne w Zamościu.

Drugi wyjazd przeprowadzony był w dniach 5-8 sierpnia. Dzieci i młodzież z Brodzicy tym razem wybrali się w daleka podróż, bo aż w Góry Pieniny i Spisz.

5 sierpnia zakwaterowaliśmy się w gospodarstwie agroturystycznym w Kacwinie. Tego dnia zwiedzaliśmy Trzy Korony. Nie obeszło się bez wejścia na najwyższą górę, czyli Okrąglicę. Tam z tarasu widokowego podziwialiśmy przepiękną okolicę.

6 sierpnia odbyliśmy spływ tratwami po Dunajcu. Przewozili nas słowaccy flisacy barwnie opowiadając o walorach przyrody towarzyszących Dunajcowi. Po południu zwiedzaliśmy Szczawnicę gdzie wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na Górę Palenicę, tam czekała na nas zjeżdżalnia grawitacyjna.

7 sierpnia relaksowaliśmy się w nowo otwartym Aquaparku w Białce Tatrzańskiej, zwiedzaliśmy Wąwóz Homole oraz Szczawnicę. Po południu udaliśmy się nad zalew Czorsztyński.  Wieczorem odbyło się integracyjne ognisko „góralska watra” połączona z zabawami profilaktycznymi oraz pogadanką na temat profilaktyki przeciw uzależnieniom. Pod koniec dnia odbyła się też dyskoteka.

8 sierpnia zwiedziliśmy góralską bacówkę gdzie zobaczyliśmy jak wyrabia się oscypki. Zwiedziliśmy też Zamek w Nidzicy oraz zaporę w Czorsztynie.

Wakacje dofinansowane zostały przez GOPS Hrubieszów, Fundusz Sołecki w Brodzicy oraz prywatnych sponsorów,

zakwaterowanie u Państwa Zązelów